Compte enrere per la JMJ a Cracòvia

Amb motiu de la XXXI Jornada Mundial de la Joventut, que se celebrarà a Cracòvia els dies del 25 al 31 de juliol, un grup de joves de la nostra parròquia –30 persones comptant acompanyants i catequistes– realitzarem un pelegrinatge a Polònia els dies del 27 de juliol al 3 d’agost. D'aquesta forma, ens unirem a centenars de milers de joves de tot el món que participaran a la JMJ viatjant a Cracòvia o seguint-la des de la pròpia diòcesi.

Es podria dir que vam començar el pelegrinatge fa uns quants mesos, amb l'organització conjunta de diverses activitats, entre les quals destaca la representació teatral d’una adaptació de la pel·lícula “La vida és bella” de Roberto Benigni. A més, durant aquest mes de juliol participarem a l’enviament diocesà a la JMJ, el dia 17 de juliol a Sant Feliu amb el bisbe Agustí, i la vigília abans de partir tindrem una celebració penitencial.

En un context de pregària i missió, durant el pelegrinatge visitarem Praga, el camp de concentració d’Auschwitz, Cracòvia, el santuari de la Divina Misericòrdia i de Joan Pau II i les mines de sal de Wieliczka, molt properes al Campus Misericordiae, una explanada de 255 hectàrees on tindran lloc els principals esdeveniments de la JMJ amb el papa Francesc, els dies 30 i 31 de juliol: Vetlla de dissabte al vespre, nit al ras i Missa d’enviament. Com és tradició, després participarem a una trobada vocacional amb els iniciadors del Camí Neocatecumenal juntament amb joves d'arreu del món que segueixen aquest itinerari d'iniciació cristiana en petites comunitats.

Alguns ja hem participat anteriorment a altres edicions de la Jornada Mundial de la Joventut: Colònia (2005), Sydney (2008), Madrid (2011) i Rio de Janerio (2013). Sempre ha estat una experiència molt enriquidora i un impuls per apropar-nos a Déu i obrir el cor a una vocació concreta de servei als altres.

Aquest any el tema de la JMJ s’emmarca en les paraules de Jesús “Benaurats els misericordiosos, perquè ells obtindran misericòrdia” (Mt 5,7).

Última actualización el Viernes, 01 de Julio de 2016 15:07